.

Si volgueres entrar a les seccions del present blog, fes el favor de polsar sobre les tres línies del dalt del tot a l'esquerra...

Dues llegendes jaumines ontinyentines per a celebrar el 9 d'Octubre...

 



Santrafel, a divendres quatre d'octubre de 2024.

Puix senyor, aquesta setmana que la salut m'ha respectat bastant més que les anteriors, a l'institut, va aparéixer la possibilitat de fer alguna cosa interessant... I de jo poder fer-la!


Resulta que la meua companya Maria Jesús, bocairentina de pro, va proposar-me un repte... I si divendres els contes alguna rondalla que tinga a veure amb Jaume I als nostres alumnes de segon de l'ESO? I d'ací va vindre immediatament, els hauràs de passar algun material escrit de suport... I podríem fer alguna sopa de lletres també... I res, que al tio Sergi, que amb ella fa codocència en aquestes dues classes, li va vindre al cap el fer el que sempre que havia pogut... Vinga, redacte dues llegendes, aprofitant que estem veient a classe allò del conte, la faula, la rondalla, la... , i les seues diferències i els seus trets i...




I per què no faig una mena de llibret de huit pàgines?, pense... I quina pensada, xe... Jo tinc molt clar què vull i com ho vull en aquests casos. I sovint en un no res, he arribat a fer coses ben eixerides... He arribat, passat... Ara, no em veig amb cor... Però a cor que vos, he redactat, dibuixat, editat... I a la fi ha resultat el producte que ací et mostre... M'ha costat allò que no es pot dir... Ja t'he dit, la meua ment disposa, però el cos és més lent, i a base de no dormir, d'hores i hores, malgrat el soroll promogut per l'Ajuntament d'Ontinyent amb el magatzem de deixalles que jo combat a base d'auriculars insonoritzants i tal i pasqual..., avant que ha eixit.




 Val a dir que ben agraït estic als meus companys de departament i, sobretot, a la companya Eva Benlloch, la paciència i el saber fer de la qual han estat imprescindible per, fent i desfent, arribar a bon port.




Als alumnes els ha agradat la proposta. El treball ja està fet i jo he acabat gairebé sense veu... En la primera classe no només han atés sinó que m'ha tocat respondre preguntes ben interessants... En la segona, a les dos de la vesprada, les pobretes i pobrets que han aguantat la xerrameca del tio Sergi Carrasca prou n'han fet... 




Doncs bé, ací teniu una manera diferent de celebrar el 9 d'Octubre. Amb Jaumes, Valències i tota la pesca parafernal, però des d'un punt absolutament ontinyentí..., un fet poc explotat pel mateix Ontinyent, tan oblidadís com és i serà...  




Una llegenda, la del per què estem tan envoltats de "Bonavistes" a Santrafel, bastants alumnes la coneixien ja... L'altra, la del terratrèmol, els ha sorprés... I no és llegenda, no, que està absolutament basada en els fets reals... I a més, la d'imatges i símbols que he integrat! Alguns vos sorprendran per inaudits... Els podeu identificar tots? Vinga poseu-vos a jugar!




I pagat quede en veure que, en poder tornar a la senda vital convenient, no hi haurà aturador...





Comentaris

Entrades populars

"El gust per la vida", d'Enric Murillo.