.

Si volgueres entrar a les seccions del present blog, fes el favor de polsar sobre les tres línies del dalt del tot a l'esquerra...

Paco Muñoz nomenat Fill Adoptiu de Carcaixent (I): el discurs d'Enric Lluch.

 

La Vall d'Albaida, a dilluns catorze de març de 2022.


Em permetreu que, per raons de treball, d'excés de treball, ara mateix no m'allargasse massa en consideracions ni imatges. Demà mateix em compromet a donar fe i alçar acta de l'acte que es va viure ahir a Carcaixent, quan fou nomenat Fill Adoptiu de la població l'amic Paco Muñoz; perquè ausades que vàrem poder gaudir de moments d'aquells que queden com a pòsit bo...

Hui, em permetré jo un capítol primer i apressat en què vull homenatjar un dels homes bells i ànimes bones que la vida ha dut a coincidir amb la rotació i la translació de Paco, el senyor Enric Lluch i Girbés; animós escrivà i excel·lent heroi de conte... Ell fou l'encarregat, a petició de l'Ajuntament carcaixentí, de realitzar la "laudatio" de Paco, el discurs previ al nomenament del cantant i l'entrega solemne dels elements que signifiquen el nou títol que atresora. 

El discurs fou més que emotiu, ple de raons argumentàries que justifiquen la grandària històrico-cultural de Paco tant per Carcaixent com per la Ribera i les terres valencianes. Vàrem quedar esbalaïts per tanta humanitat com amor es desprenien de la lectura... Abans ja ho havíem xarrat Mireia i jo: passe el que passe, aqueixa fidelitat en l'estima que es tenen només pot que florir en paraules... I mai no podran ser sinó flors espirituoses, sense jocs, postureig ni cap falàcia. Si l'homenatjat és gran, el mantenidor és també de proporció altíssima, perquè llurs cors s'assemblen massa...

I per tot i per tant, heus ací el vídeo que vaig poder enregistrar d'aquell moment. Vos pregue que em concediu el perdó pel moviment que el meu poc pols li dona... No vos el mireu, sols escolteu-lo si voldreu que l'esperit de la tanta estima vos acore també. I aneu espai, que l'estima s'encomana... 


Sant Paco i sant Enric..., quins caps d'altar!



Enric Lluch i Enric Murillo s'abracen
en acabant l'acte del nomenament de Paco.


Comentaris

Entrades populars

"El gust per la vida", d'Enric Murillo.