.


.

.

c

c

.

"e mon pits flach lo passi de Rams canta".

LXII. Ausiàs Marc.

.

.
.
.

Cartell de la Setmana Santa 2020. Photofinish i Can Carrasca - Animafesta. Obra de Juanjo Alcaide García i de Sergi Gómez i Soler

.

.
.
.

dilluns, 16 de març de 2020

Sobre el despropòsit en el primer dia de teletreball...






Ontinyent, a dilluns setze de març de 2020. Tercer dia de confinament.

Sonen les dos.
Tanque tots els mitjans informàtics.
Done per acabada la meua jornada de teletreball.
Crec que de set del matí a dos del migdia és prou i bastant...

A les nou del matí, després que m'haja costat una hèrnia informàtica, he pogut enllestir allò que tenia previst al programa "Aules", aquell que la Conselleria del meu ram haja preparat perquè els alumnes puguen rebre ensenyament des de casa. Alguna història m'ha tocat pujar-la per dues vegades...

A les deu del matí ha petat, el sistema.
No ha tornat a moure.

Ha estat llavors quan han començat a escriure'm els alumnes pel correu aquell tant lent de l'Institut. Altres, han usat del meu correu personal habitual. Uns quants encara han contactat amb mi a través del whatsapp, i encara hi ha qui ha emprat l'instagram. Tot plegat ha esdevingut un autèntic descontrol controlable.

En no funcionar "Aules", alguns professors han tirat de mil-i-una manera de provar de contactar amb els alumnes, la qual cosa provoca la desastrosa existència d'un excés de maneres establertes que esdevindran tot un caos per a l'alumnat. Just el que es volia evitar.

Dubte, i ho dubte molt, que la Conselleria del ram n'estigués preparada per anunciar que podríem des de primera hora atendre l'alumnat. És més del postureig habitual a què ens té acostumats.

Bé, jo he optat per fer la meua feina i l'he feta. Ara és cosa dels responsables tècnics aportar-nos solucions. Les esperarem. 

Crec en els tècnics, sobretot en els tècnics informàtics. Ells ens trobaran camins entre l'espessa selva aquesta postural. Allò que puguen explicar-me els polítics, m'esvara completament. No estic per a rodes de premsa patrioteres i declaracions que delaten fracàs.

I encara sort que els equips informàtics i les connexions les aportem els professors. Si haguérem usat els sistemes d'escoles i instituts...

:::::::

El dibuix que inicia aquest intent d'escrit de denúncia de massa coses dolentes és un exemple que he fet pels meus alumnes de Tercer d'ESO sobre el treball que m'entregaran demà. A partir d'allò que hem explicat dels Bestiaris medievals, caldrà que m'envien una mena de pàgina bestiarial nova amb un dibuix i quatre versos... 

A mi m'ha tocat la rabosa. Lloada sia la Fortuna! 
Si pot expressar raons diverses i flatoses la mirada bicolor que li he fet a l'animal.