.

.
"Any empeny qui dia passa/ si no corre poc ni massa;/ que el passar no t’ha de doldre,/ el sol sap on s’ha de pondre./ Si vols prendre el meu avís:/ hora és de ser feliç".

Gnomon.

Sergi Gómez i Soler
.


dijous, 27 de juliol de 2017

Farem acapte de gel i de foc...




Ontinyent, a dijous vint-i-set de juliol de 2017.

Interromp les vacances, meues i teues, per treure la dolçaina i començar a tocar a acapte...

No és que jo demane mai, ni menys encara per mi o per a mi. Però em veig obligat per la meua consciència, i voluntat, a parar la mà i a pindolar-te. Per l'amor dels Déus nous i vells, si ets com jo un fanàtic del "Juego de Tronos" aquell, necessitem la teua ajuda més que el Tyron Lanister un bon got de vi o la Melissandre quedar-se en pilotes...

Si no ho ets, ja pots anar tancant aquest text per perdre't en altres mars menys angostes que l'agost... O no..



Bé, resulta que el senyor Kikelín, ferm i reconegut caricaturista, és culpable, junt a la seua mare de drac, la sempre reverenciada Montse, de la meua devoció per aquesta sèrie televisiva... Ara, s'ha empescat l'home en treure un llibre sobre la sèrie des d'un punt de vista interessantíssim: ell fa els dibuixos i convoca un concurs literari per tal d'acompanyar-los...

Ja vaig participar en altre dels projectes d'aquest senyor home. Un llibre meravellós en va resultar: "No hay color. Personajes de cine en blanco y negro". Una edició primmirada en què va retratar un fum de personatges cinematogràfics nord-americans i que, com es feia des d'Oriola (hi participà l'Ajuntament i tot), va comptar amb una caterva de bons escriptors del Baix Segura (que els hi ha, i de magnífics), i amb un servidor... Jo vaig contribuir amb un text sobre la meua actriu preferida en una de les meues cintes més mirades, Bette Davis en "¿Qué fue de Baby Jane?". És encara un dels meus textos preferits... Ja et dic que el llibre és una joia, i poden dir-ho els amics als quals vaig regalar-lo...

Ara, en assabentar-me que el senyor Kikelín tornava a fer de les seues, altre projecte i amb aital idea... Com no vaig jo també a capbussar-me? De panxada i sense tapar-me el nas... Cal fer un text? Doncs ja que no pot ser sobre el personatge de "Juego de Tronos" que més m'agrada (perque és dels terciaris..., mai no encertaries quin és...!), el faré sobre el de més alta volada (amb permís dels Dracs, que més alt pugen físicament...). I sí, el meu text sobre Tyron Lanister, el mig-home, nan, gnom, serà finalment el que acompanyarà la seua caricatura...!!!!

Així que mentre balle de puntetes, em pose responsable i trec el plateret, però no va buit, que et demane que participes i, de pas que facilites que es publique l'obra, t'endugues com a mínim un exemplar... El "com a màxim", dependrà de la teua generositat. Si vols tindre una caricatura teua feta per l'autor de les caricatures "oficials" dels jugadors del Chelsea FC (Mourinho inclós), i el Liverpool FC, tens al teu abast la possibilitat...

Anem al gra: entra en AQUEST LLOC i mira com pots participar-hi. Estaràs contribuint a l'edició d'una cosa gran i passaràs a formar-ne part de la mateixa.

Sí, ja sé que estem en l'estiu i és la pitjor època, que et pilla amb allò de diner tinc-diner que em gaste, però és quan la nova temporada de la sèrie podria arrossegar els fanàtics... Pensa que si és una inversió, que poca gent hi ha hui en dia interessada en el patrocini cultural, i poder fer-ho directament en un projecte tan engrescador... I guanyaràs un amic alcoià i tot! Amb el que això val...

Vinga, va, intenta-ho, que no és gens car i és ben fàcil... Si no fos interessant, ni t'ho proposaria. M'has vist alguna vegada captant per ací?

Encara que siga per veure com escriu el tio Sergi Carrasca en castellà...!