.

.

"-Seràs roure, seràs penya,/seràs mar esvalotat,/ seràs aire que s'ìnflama,/ seràs astre rutilant,/ seràs home sobre-home,/ perquè en tens la voluntat./ Correràs per monts i planes,/ per la terra, que és tan gran,/ muntat en cavall de flames/ que no se't cansarà mai./ El teu pas farà basarda/ com el pas del temporal./ Totes les veus de la terra/ cridaran al teu voltant./ Te diran ànima en pena/ com si fossis condemnat."

El Comte Arnau.

Joan Maragall.

.


dissabte, 3 de juny de 2017

Un matí arreüssant al ritme de les propietats medicinals de l'Ivan Brull...





Ontinyent, a dissabte tres de juny de 2017.

Aquesta setmana he tingut una sorpresa ben agradosa... Resulta que s'ha acomplert la promesa del senyor Ivan Brull, que jo ja havia oblidat tal com vaig, d'enviar una descàrrega electrònica del seu nou disc, "Propietats medicinals", a totes aquelles ànimes càndides que participàrem en el "TotSuma" sufragista de tal obra.

Jo, que no l'he escoltat mai aquest senyor perquè les meues llunyanies m'ho havien impedit fins un ara que s'encén de meravelles, com es fa amb la cega Fe vaig participar-hi a instàncies del senyor Francesc Muñoz..., i és que no parava de dir-me si aquest xicon fa les coses tan bé, que si la seua música paga tota pena, que si li augura un futur dels amples, que sí... Xe, farem cas a l'expert màxim en futuribles musicals valencians i participarem de l'acapte. I ja de pas, posarem bastants diners com per aconseguir els llibres poètics del cavaller, que també me'ls han criticat en positiu diversos poetes solvents. Veus, eixe és el problema de conéixer tanta gent valenta que bé es coneix entre ella i encara té curiositat per fer més coneixences..., quina glòria de problema!

Quin ha estat el resultat? Que mentre intentava endreçar aquest matí per ma casa, m'he posat aquesta musiqueria com a banda sonora, i m'he sorprés profundament per l'ànim que el rum-rum delitós anava aportant-me mentre entrava i eixia fora-dins..., tot excepte el posar-me a l'ordinador a treballar com cal, que és el què em cal abans que no arribe el gros de la setmana d'exàmens que..., que he acabat asseguent-me al sofà per disfrutar de les melodies i provar d'escoltar per primera vegada versos que acabaré memoritzant i recantant, que ho sé, perquè m'ha agradat molt i molt el tot plegat... I ara espere el disc físic, i els llibres, per devorar-los... 

Ai, Paco, quanta raó que tens sempre...
I allò que et deia jo bé va acomplint-se: la de formes tan diverses, de físics i de veus, amb què està tornant de vacances, l'Ovidi...