.

.

"Malaurat aquell qui oblida els vents/ i segueix, i no atura la roda/ no sabent entonar ni tant sols/ una pobra, i trista, nadala de caminant.

No hi ha millor mercader que el Ponent per la neu".

DirHivern.

Sergi Gómez i Soler

.


El Calendari d'Advent d'Animafesta - Can Carrasca

El Calendari d'Advent d'Animafesta - Can Carrasca

.

.

EL BETLEM DE CAN CARRASCA JA ESTÀ EN MARXA

EL BETLEM DE CAN CARRASCA JA ESTÀ EN MARXA

dilluns, 10 d’abril de 2017

Romero o Romer? Quan un ajuntament fica la pota...






Ontinyent, a deu d'abril de 2017. Dilluns Sant.

M'informa una persona molt documentada de Biar, i des de Biar, que he comés pecat de confiança en el nomenclàtor urbà.

M'explique, perquè s'explica. El carrer que nomena el meu darrer sonet, escrit en la vesprada de la festa de la Mare de Déu dels Dolors, no té res a veure amb el Rosmarinus officinalis de la serra, sinó que és el cognom de la persona a la que va dedicat. Vaja..., qui anava a dir-ho! Si no podrem fiar-nos dels cartells oficials dels carrers, de què ens fiarem els qui de fora venim?
Demane disculpes. Acabe d'arribar al poble i no conec els personatges que conformen el nomenari de la trama urbana. I jo em trobe un "Carrer del Romer" a sota i una "Calle del Romero" a dalt i done per segur que la planteta serrana... Si pot fer mal una contracció de preposició i article, xe...!

Li faig cas, la persona en qüestió, la que m'informa (inqüestionable), bé que en sap d'aquestes coses. A més, què vaig a dir jo que no sàpia d'aquestes histèries també? Una vegada un ajuntament fica la pota en coses d'aquestes, ja serà difícil canviar-ho tot després... "Mera" al meu poble... On diu "Carrer del Regall", caldria que digués "Carrer de la Magdalena". I on hi ha el "Carrer de la Magdalena" és el "Carrer del Regall". L'altra nit ho comentava amb el Cronista oficial de la Ciutat i em deia que no hi ha res a fer en el tema per més que a tota la programació de la Lloable Confraria de la Soledat hi aparega bé. Ens hem quedat sols...

Conclusió. Ben clar que ho tinc: la ignorància dels polítics (això ho dic jo, no ell), si farà mal a la cultura, i al nomenclàtor.

Agraisc la correcció —tot siga aprendre— i procedisc a corregir-me, com ací pots veure...