.

.
"I despullant, de dia, les hortes i els jardins,/ en premi de les teves volences sobiranes,/ tos temples ornaria de flamejants magranes/ que, ben ferides, llencen un xàfec de robins".

Els fruits saborosos.
Josep Carner.
.


.

.

dilluns, 20 de març de 2017

Primavera dansada...




Biar, a dilluns vint de març de 2017. Equinnoci de Primavera.

Que no acabe el dia en què s'ha esgotat l'Hivern estimat per deixar pas a l'adorada Primavera sense que entone jo aquest cant antic jueu que parla de la bellesa del mont Carmel sonat pel senyor Gregorio Paniagua i vestit amb noves robes, lleugeres i fondes, per Maria del Mar Bonet. Un bellíssim poema de florida i alegria que a mi, m'eleva...

I el millor de tot és que quan tu lliges el poema i escoltes la cançó, et vindrà de segur més ganes de pujar tu també, i més vitalitat, segur, i records bells i també recances feridores... Això, és viure. 

I si no la coneixies, serà tot un goig la troballa. Igual te n'enamores d'ella i tot, com em va passar a mi fa tants anys ja...






Dansa de la Primavera.


Febrer m'ha duït la carta tan precisa:
vol que els lilàs s'obrin pels dits
i, en el cor, m'hi creixi una palmera.
Què exigent que ve la primavera!

Què exigent que ve la primavera,
i el meu cor tan malaltís,
tenc por que es cremi dins de la foguera,
no puc desfer-me del seu encís.

No puc desfer-me del seu encís,
obrir les branques i ballar amb ella,
pentinar-me al seu vent la cabellera,
cantar les llunes de les seves nits.

Cantar les llunes de les seves nits,
cantar vermells de la tardor,
cantar el silenci de la nova neu,
cantar, si torna, el dolorós amor.

Cantar, si torna, el dolorós amor
i néixer un poc més en l'intent,
i créixer un poc més cada entretemps
i volar amb el vent i les noves llavors.

Volar amb el vent i les noves llavors;
qui sap on el vent em portarà,
a dins el cor d'una terra antiga,
o creixeré al fons de la mar.

Febrer m'ha duït la carta tan precisa:
vol que els lilàs s'obrin pels dits
i, en el cor, m'hi creixi una palmera.

Què exigent que ve la primavera!