.

.
"Si la mort ve a buscar-me/ té permís per entrar a casa/ però que sàpiga des d'ara/ que mai no podré estimar-la".

Vida.
Lluís Llach i Grande.
.


.

.

dimarts, 17 de gener de 2017

Hi haurà hui Llum de Sant Antoni a Bocairent?


Biar, a dimarts dèsset de gener de 2017. Diada de sant Antoni Abat.

Per què em faig aquesta pregunta? Senzill, perquè tinc ganes de reviure el joc de la llum amb la creença passada i el meravellament actual. I com que tot apunta que aquesta vesprada hi haurà contradansa de sol, núvols i volvetes de neu, ves a saber si, com és el costum, a les cinc en punt de la vesprada, el raig aquell travessarà les voltes de l'ermita de Sant Antoni de Baix, a Bocairent, i enllumenarà el rostre del sant del capdaltar.

M'agrada tant veure com, espontàniament, hi ha gent que comença a aplaudir al sol... I m'al·lucina com, en poc temps, ha pujat la novella creença que fa que, si no hi ha llum, Bocairent tindrà un mal any. Va aparéixer així com per casualitat fa cosa de huit o set anys, i ara, m'ho repeteixen sovint, com si fos un mantra antiquíssim, i no ho és...

Bé. Procurarem ser-hi presents per tal d'al·lucinar de nou amb aquest vell convertidor d'ànimes càndides. De moment, penge aquesta foto de Juanjo Alcaide que mostra de manera preciosa l'efecte. Posats com estem a qualsevol cosa, de vegades és difícil suposar l'impacte convertidor que sobre el poble pecador i devot tindria en origen aquesta facècia preciosa...