.

.
"Algun dia m'alçaré/ des de la vall a la serra,/ de la serra al núvol blanc,/ del núvol blanc a l'estrella,/ de l'estrella a l'infinit/ que mon esperit sedeja".

Esperança.
Jacint Verdaguer.
.


Si no pots amb l'enemic, unix-te a ell...

.

.

dijous, 5 de gener de 2017

Benvingut i bentrobat, Jacobo!!!!




Ontinyent, a dijous cinc de gener de 2016. Arribada dels Reis de l'Orient.


Ontinyent és vila Reial, i a part dels quatre reis que mantenim com a titulars de la plaça, som un poble ple de figures monàrquiques.

Sense comptar als quatre reis de la baralla de cartes, tenim els Gegants: Rei Cristià, Reina Cristiana, Rei Jueu, Reina Jueva..., i els estimadíssims Reis Moros, l'Auelo i l'Auela... Hi ha també, com no, el Rei dels Cabets, faltaria més...! I hui és un dia important, perquè ens visiten els tres Reis d'Orient. Melcior, Gaspar, Baltasar... I, si t'encantes, de tanta estima com li tenim, hi ha un quart rei merut...! Jacobo! Clar, Jacobo!

Què faríem nosaltres sense aquest bonhome, emissari reial que ve cada matí del dia cinc, ara per la pujada aquella immensa del Carril de la Costa i adés com ha volgut...??? Què no he anat a esperar-lo a l'estació quan vingué en tren, aquella vegada de l'helicòpter, en globus potser? I sempre, sempre, ens deia que els Reis vindrien. Mai no han faltat a la nostra cita...., quina sort hem tingut!
Quan era xiquet, i amb la meua germana, convenientment vestits els dos de pastorets, anàvem a cantar-li el Tirorí... Ni després amb el meu germà, ni amb el meu fillol Ivan, amb quilos de garrofes que mai no arribaven a bon terme perquè les repartíem perquè la gent menjara... Quan Abel era xicotet també l'acompanyava, però la manipul·lació política de l'acte m'apartà d'ell, de l'acte aquell. Arribà a ser insuportable.

A hores d'ara, Jacobo, que m'han dit que ja sap parlar valencià, i molts altres idiomes també, està anunciant la bona nova. Aquesta vesprada, quan arribe la cavalcada, desfilarà davant dels Reis i s'endurà moltíssims aplaudiments i tantíssima admiració...

Al meu betlem, apareix junt a ses Majestats, que amb ells acudix a trobar-se amb el xiquet. Per a mi és molt, Jacobo. Em representa l'estima pura...