.

.
"I despullant, de dia, les hortes i els jardins,/ en premi de les teves volences sobiranes,/ tos temples ornaria de flamejants magranes/ que, ben ferides, llencen un xàfec de robins".

Els fruits saborosos.
Josep Carner.
.


.

.

diumenge, 16 d’octubre de 2016

A les magranes...




Ontinyent, a dissabte quinze d'octubre de 2016.

Hui que és el dia de santa Teresa, em ve a la memòria que cal anar a comprar magranes. El dilluns que no em falten, que ja són místicament madures, tanferides per l'octubre foscador. Aquelles gemmes precioses que s'amaguen tan manyagues, si són del camp d'Elx les arbrades d'on vénen, solen ser més dolces, senyores del color més torbador, anunci angèlic entonat des de l'alçada i altar de la preclara Hera...

M'agrada obrir-les, trobar-me eixa aroma que tant a tardor m'és, i que m'incita... Mescle el seu suc amb la taronjada o bé les passe ensucrades cullerada a cullerada... Diuen que deixades capbussades en vi de l'Alforí, no sé bé quin dels tants i bons que hi ha dóna el feral altipla veí, i amb bona cosa de sucreria, hi toques el cel... O bé amb pistatxos, o amb gelat de nata i aranyons i gerds... I què em diràs de deixar-les caure sobre el verd de l'amanida amb nous i fragments de poma..., robins ofrenats al temps com passa, en el que no faràs allò que estimes, no..., però sí que bé t'estimes allò que fas...

No sé..., la fruita de l'erotisme més ple, que en obrir-se ja incita... M'arriben més ganes encara de llegir Carner com, als fruits saborosos, s'aclama a la deesa... "Alcides, en collir-me, dels braços meus digué/ que eren una garlanda d'amor, tota florida./ Oh Hera, en sa tornada l'estrenyeria bé/ i fóra ma garlanda potent com una brida". En la tornada a la vida de la vida mateixa.... "I despullant, de dia, les hortes i els jardins/ en premi de les teves volences sobiranes,/ tos temples ornaria de flamejants magranes/ que, ben ferides, llecen un xàfec de robins".

I així, com a jaculatòria plena, sanguina, porpral, em queda clar que, per no restar eixut passant la mà per la paret amb aquestes coses que a mi ja no..., millor que la propera magrana que m'agencie, prove d'obrir-la tot i usant d'aquesta màgia...