.

.
"Algun dia m'alçaré/ des de la vall a la serra,/ de la serra al núvol blanc,/ del núvol blanc a l'estrella,/ de l'estrella a l'infinit/ que mon esperit sedeja".

Esperança.
Jacint Verdaguer.
.


.

.

dimarts, 13 de setembre de 2016

Dimarts i tretze. Què penses tindre mala sort?



Ontinyent, a dimarts tretze de setembre de 2016.

Ets dels qui creuen que el dia de hui, dimarts i trezte, et durà mala sort? Supersticiós? Per què, perque el dimarts és el dia de Mart? Perquè Constantinoble va caure un dimarts? Tant t'afecten aquestes coses?

I de la numerologia, què em dius? Ets capaç d'eliminar de la teua vida el número tretze com fan en els gratracels, on no hi ha aquest pis, o en el llistat de fileres dels avions? I per què? Perque a la taula del Sopar Darrer eren Jesús i dotze més? Perquè el tretzé va ser considerat el traïdor Judes? A no, que igual t'agrada més la versió de les Eddes escandinaves que diuen que en el sopar dels Déus del Walhala, el pocasolta de Loki fou el tretzé convidat... (com és això que totes les mitologies s'assemblen...?). Perquè en l'Apocalipsi és el capítol de l'Anticrist? No serà perquè la Càbala diu que hi ha tretze esperits malignes, si tu no has fet mai cas de la Càbala... Ah, igual és que t'han tret eixa carta en el tarot: la Mort; i t'has espantat...

I si pel contrari, penses que és un dia de bona sort..., tens algun motiu?

Jo, per si de cas, hui no tinc previst ni embarcar-me ni casar-me. I no és que siga supersticiós, que no ho sóc per a res, però, amb la feinada que tinc, ara pujar a una barca i gastar-me diners que no tinc en pressumpcions públiques amoroides? A qui se li ocorre...