.

.

"-Seràs roure, seràs penya,/seràs mar esvalotat,/ seràs aire que s'ìnflama,/ seràs astre rutilant,/ seràs home sobre-home,/ perquè en tens la voluntat./ Correràs per monts i planes,/ per la terra, que és tan gran,/ muntat en cavall de flames/ que no se't cansarà mai./ El teu pas farà basarda/ com el pas del temporal./ Totes les veus de la terra/ cridaran al teu voltant./ Te diran ànima en pena/ com si fossis condemnat."

El Comte Arnau.

Joan Maragall.

.


dijous, 18 d’agost de 2016

Vell Montgó cristià o moro????



Bocairent, a dijous díhuit d'agost de 2016.

Val, val, val.... D'acord. Molt bé! De tot me n'assabente a bou passat! És el que té estar treballat en agost, recollinsos! Perquè si arribe a saber que els Templaris de Dénia anaven a desfilar en l'Entrada amb una marxa cristiana basada en el "Vell Montgó", tan gran himne de Paco Muñoz, capuana i jo que ens n'anem a la capital taifal... De cap! Si només escoltar-ho se'm posa la pell erissadeta... I sé que no sóc l'únic! Pepa encara està pitjor que jo... Paco no ho sé, encara no m'ha respost..., estarà encara transpost per l'emoció.

Perquè no digues que açò no emociona:



Ara bé... Quan puga parlar amb ell, li he de fer una pregunta. Jo sospite que Paco és més moro que no cristià per allò que vol que guanyen alguna vegada l'ambaixada darrera... Però no ho sé, perquè jo sóc moooolt cristià (en festes, xe) i també voldria que alguna vegada, com passà a Ontinyent (com conten les cròniques...) guanyaren els pobrets moros meus, i no sóc sospitós...

I ara, cal que li ho pregunte, perquè he trobat aquest vídeo en què, a Dénia també, fan del "Vell Montgó", marxa mora....



Paco, bonico. Moro o Cristià? I el "Vell Montgó", marxa mora o cristiana?

Jo, em quede amb les dues... Com seria de divertit en una mateixa entrada veure els dos capitans amb la mateixa melodia i distint ritme... Ja va passar a un poblet de l'Alcoià amb la trompeteria de "Ben Hur"...!