.

.

"Malaurat aquell qui oblida els vents/ i segueix, i no atura la roda/ no sabent entonar ni tant sols/ una pobra, i trista, nadala de caminant.

No hi ha millor mercader que el Ponent per la neu".

DirHivern.

Sergi Gómez i Soler

.


El Calendari d'Advent d'Animafesta - Can Carrasca

El Calendari d'Advent d'Animafesta - Can Carrasca

.

.

EL BETLEM DE CAN CARRASCA JA ESTÀ EN MARXA

EL BETLEM DE CAN CARRASCA JA ESTÀ EN MARXA

dimecres, 24 d’agost de 2016

Feliç aniversari, Jaume...





Ontinyent, a dimecres vint-i-quatre d'agost de 2016.

Fa cert temps, en morir una persona que m'estimava molt, vaig pensar que se me n'havia anat sense, potser, saber de la meua estima. Vaig rebutjar escriure-li cap poema, perquè a través de les meues paraules ja no podria escoltar del meu respecte, de la meua voluntat cap a ella...

I vaig pensar també, jo pense massa, que potser seria millor i més útil fer poemes a persones estimades mentre van fent i pujant i movent i amotinant... Que sàpien de la meua benevolença ara que estimen el meu mateix cel!

He anat fent-ho, alguns versos encara ni els he entregat perquè sóc un capsigrany... I per això, en recordar que hui és l'aniversari del meu cosí-germà Jaume, m'ha vingut al cap regalar-li un sonet. I un sonet que he escrit... I no se'm poseu gelosos que ja vos anirà arribant el torn (a no ser que vos haja arribat però com que no heu volgut que quedem a fer-nos una orxateta..).
Jaume, com també Estíbaliz, han fet tant per mi que em quede curt, segur, dient-los el què em suposen. A més, a Jaume, fill del meu estimat padrí, li dec dues disculpes encara. Una per un fet que no sabia ni que li havia ennuvolat horitzons, perquè no coneixia de cap falta meua. De l'altra, poc es pot fer perquè, sovint, arribes a desconéixer tant les il·lusions d'algú, per insospitades, que per ser-te fidel, malfereixes.
El millor de tot és que en ell sempre he trobat, malgrat jo mateix, una mà estesa. I això, tal i com va hui el món, no és fàcil de trobar ni cosa de desaprofitar.

Au, perduts! Com es constipe Marc, veureu..., tanta plageta, tanta frescor...



Lluny dels camins...


Al meu cosí Jaume Gómez Garrido en el seu aniversari.

Els camins, tan sovint, ens fan de ferro
i és tan injust el si de la partida
que juguen gents i sorts amb el desterro
que ens ha costat saber que vida és vida,
i encara ens ha obsequiat més d’un esguerro.
Preuada sort de dur ben fort la brida
front galernals marors de cagaferro
que t’han fet far cabal, i herba escollida.

Tu que t’ets clau de volt i tens l’estima
de tanta llum de llar, i amb la llum brilles
en estimar els teus ton gest sublima
eixe damnatge mut que fondo afilles.
En dar amor, amor se t’arraïma:
faça’t guardagullar en tes cruïlles.

Sergi Gómez i Soler

Ontinyent, a vint-i-quatre d’agost de 2016