.

.

"Malaurat aquell qui oblida els vents/ i segueix, i no atura la roda/ no sabent entonar ni tant sols/ una pobra, i trista, nadala de caminant.

No hi ha millor mercader que el Ponent per la neu".

DirHivern.

Sergi Gómez i Soler

.


El Calendari d'Advent d'Animafesta - Can Carrasca

El Calendari d'Advent d'Animafesta - Can Carrasca

.

.

EL BETLEM DE CAN CARRASCA JA ESTÀ EN MARXA

EL BETLEM DE CAN CARRASCA JA ESTÀ EN MARXA

dilluns, 25 de juliol de 2016

"El dia de sant Jaume, és un dia assenyalat..."



Ontinyent, a dilluns vint-i-cinc de juliol de 2016.

Bé saps com m'agrada aquesta cançoneta "tradicional". Escoltar-la en els registres de l'Orquestra Català sempre em du a aquells estius d'infantesa en què anàvem tan a la babalà en aquell 127, tot carregat, camí del llac d'Anna, a tastar aquella piscina tan freda que em feia tremolar només pensar-ho i fotre'ns una paella com no provàvem en la resta de l'any de tan saborosa i que sempre acabava en el mascarament, voluntari o no, dels allí presents... Radiocasset d'aquells que no saps com podia funcionar i avant cada nucli familiar autònom i de territorialitat definida per l'espai ocupat per taules, neveretes, tovalles i cadires plegables. Cadascú en el seu redòs entre aquell guirigall de pinada i estiu... Els cassets de mon pare eren clàssics del tot: Julio Iglesias i Alberto Cortez, vejats combinació, per un costat i Paco Muñoz i l'Orquestra Català per la part més animosa i nostrada... Clar que l'orquestra aquesta, com que cantava així cotxinades de les que no queden clares perquè te les has d'imaginar, sempre era la preferida dels infants..., què voldrà dir allò de "que li lleven el tapó", o com seria el joc del canut d'aquells que passaren la lluna de mel en les costes del Palmar... Gloriosa infantesa, tan oblidada com irretrobable, i impossible...

Ara, m'encanta escoltar-me, quan estic una mica baix de to, alguna d'aquelles innocents cançons. La dedicada al dia de hui m'és imprescindible, i no és la primera vegada que per ací la trec a passejar....

Doncs bé, moltes felicitats als Jaumes i Santiagos i Jacobos i tal... Hui és el sant del meu recordat padrí, que en pau descansa, i també del seu fill, el meu cosí Jaume, a qui tant admire, i de veritat. Vaja per ells la meua felicitació més ampla i sentida.