.

.

"-Seràs roure, seràs penya,/seràs mar esvalotat,/ seràs aire que s'ìnflama,/ seràs astre rutilant,/ seràs home sobre-home,/ perquè en tens la voluntat./ Correràs per monts i planes,/ per la terra, que és tan gran,/ muntat en cavall de flames/ que no se't cansarà mai./ El teu pas farà basarda/ com el pas del temporal./ Totes les veus de la terra/ cridaran al teu voltant./ Te diran ànima en pena/ com si fossis condemnat."

El Comte Arnau.

Joan Maragall.

.


diumenge, 26 de juny de 2016

Decepeleccions...



Ontinyent, a diumenge vint-i-sis de juny de 2016.


"I si el veïnat votara
el que xarra allí pels bars,
el qui cull bé guanyaria,
i no l'amo dels bancals".

Què et diré? Que sembla que les enquestes les facen a propòsit els guionistes de les televisions a sou dels partits per donar emoció als massa programes especials de les nits electorals. Em diu un amic que els negres hem tornat a votar el KKK... No sé. Jo, que he agraït no assabentar-me que hi havia campanya electoral, però hui he complit amb el meu vot, i seguisc tenint la sensació que açò és com Eurovisió. O millor, com l'Eurocopa de futbol: l'equip que millor l'ha jugada fins el moment, la treballadora
Croàcia, se'n va a casa per l'únic dispar a porteria que, a la fi de la pròrroga, llença la lluïdora Portugal... Perdona'm la negativitat que de les meues paraules es desprén, però tinc la sensació que mai no ens aclarirem amb els polítics i els seus tripijocs...

Ací estan els resultats del meu poble, Ontinyent.

Escrutat: 100 %
Vots comptabilitzats:20.428  77,07 %
Abstencions: 6.0772    2,93 %
Votos nuls: 205   1 %
Vots en blanc:115  0,57 %






A LA VALENCIANA: 6.307     31,19 %

PP:  6.196     30,64 %

PSOE:  4.412    21,82 %

C's:  2.673      13,22 %

PACMA:  250   1,24 %

CCD:   81    0,4 %

VOX: 35    0,17 %

RECORTES CERO-GRUPO VERDE: 31    0,15 %

UPyD:  29     0,14 %

SOMVAL:    25    0,12 %

FE de las JONS:  25    0,12 %

PCPE:  24    0,12 %

P-LIB:  11   0,05 %

REPO: 9   0,04 %



El meu anàlisi dels resultats: Au, me'n vaig a dormir...