.

.
"Algun dia m'alçaré/ des de la vall a la serra,/ de la serra al núvol blanc,/ del núvol blanc a l'estrella,/ de l'estrella a l'infinit/ que mon esperit sedeja".

Esperança.
Jacint Verdaguer.
.


Si no pots amb l'enemic, unix-te a ell...

.

.

dijous, 12 de maig de 2016

Més sobre els polítics vampirs de la Festa...


Jacarilla, a dijous dotze de maig de 2016.


Hui estic fent un gran esforç per actualitzar el meu blog de cartellística festiva. Em convé fixar tots els cartells previs als de sant Isidre que encara no havia enganxat i tots els del sant madrileny per tal de deixar-ho tot enllestit i, sumant els de les festes que tindran lloc la setmana que ve, deixar camp lliure a l'allau de cartells del Corpus que espere (ja puc dir-te que m'enamora el de Sevilla d'enguany!).

Bé. Costa buscar els cartells. I, sobretot, ja ho he denunciat moltes vegades, costa trobar qui són els autors dels cartells. Cansa buscar-ho, perquè molt sovint la pesada recerca sol acabar de la mateixa manera, infructuosament.

Com si el cartellisme festiu no tinguera la seua importància, són moltes les entitats festives i organitzatives que obvien l'autoria de la seua imatge anual, tan important com és. Ho hem comentat abastament i ja em canse de buscar i d'assenyalar la importància d'aquests símbols artístics i socials.

La cosa té molt més pecat si l'ajuntament de torn organitza tot un muntatge tot convocant un concurs i després calla el guanyador. Tot són publicació de normes, publicitat, material passat a la premsa i, quan es falla el premi, silenci... També, com si l'autoria de la imatge no tingués cap importància. Ai els autors, maltractats gairebé sempre... Després, si hi ha acusació de plagi, còpia o alguna altra "irregularitat", bé que se'ls menysprea nominalment...!

Doncs bé. Hui m'he fartat. M'ha fartat l'ajuntament de Talavera de la Reina (Ciudad Real - Castella-la Manxa). Bé que els polítics de torn han aprofitat la premsa per presentar el cartell de les celebracions firals de Sant Isidre. Ho han fet, fotogràficament (com va a faltar la foto autopromocional?), parapetats rera el cartell que ha guanyat el concurs. Podeu buscar a internet la quantitat de citacions que hi ha de tal concurs, però qui l'ha guanyat? Damunt, comencen a explicar la festa, i la vampiritzen del tot quan diuen que ells són els millors gestors perquè a diferència dels polítics precedents (i no m'importa per a res a quin partit pertanyen, tots solen fer-ho), han programat un muntó d'actes lluïdíssims a un preu mooooolt més reduït. I només és un exemple. En tinc a cabassades. Podeu trobar-los fàcilment veient en el meu blog quan darrere del mot "Autor:" segueixen signes d'interrogació.

Fa tanta pena...