.

.
"I despullant, de dia, les hortes i els jardins,/ en premi de les teves volences sobiranes,/ tos temples ornaria de flamejants magranes/ que, ben ferides, llencen un xàfec de robins".

Els fruits saborosos.
Josep Carner.
.


.

.

dimecres, 16 de març de 2016

"Pagant, Sant Pere canta (i els àngels li fan cor)"...

Jacarilla, a Dimecres de Passió, setze de març de 2016.

Quan jo escrivia, i amb quina gana ho feia, arribava a trenar articles com aquest que vos presente, publicat per l'associació "La Nostra Terra" d'Ontinyent a la seua revista "Almaig, estudis i documents", número XIV, de 1998, buff..., el segle passat! Si disfrutava jo regirant l'arxiu i retrobant qüestions que, afortunadament, després solien convertir-se en meravelles físiques, algunes moltes de les quals encara perduren. No sé d'on podia treure'm un temps que ara no trobe. Potser la mateixa passió per fer em movia a plena vela.

Ara que ens trobem en la Setmana de Passió, vos passe aquest article que tant em va agradar fer. Ja veieu que la meua mania refranyística... Parle de les festes subencionades per l'Ajuntament d'Ontinyent al segle XIX, amb una menció especial a la Setmana Santa que trobe ben interessant, i a les festes majors de la Vila. El vaig dedicar a la memòria d'aquell fantàstic amic del meu germà i meu, Jordi Martí, que en pau va descansar tan jove... 

Quan jo escrivia...