.

.
"I despullant, de dia, les hortes i els jardins,/ en premi de les teves volences sobiranes,/ tos temples ornaria de flamejants magranes/ que, ben ferides, llencen un xàfec de robins".

Els fruits saborosos.
Josep Carner.
.


.

.

diumenge, 20 de març de 2016

Llibret de besos...




Ontinyent, a Dissabte de Passió, dèneu de març de 2016.

A la fi, creuré que només baixe a la València fallera per comprar-me el llibret que edita la Na Jordana. Puge o baixe en l'escalafó enginós i gracienc el monument, em plau retindre'l tenint el llibre a casa. I encara és l'única falla que pague per visitar, amb l'exepció enguany del monument de Mestre Gozalbo-Comte d'Altea, que junt a la falla najordanenca i la d'Almirall Cadalso-Comte d'Altea (xe quin carrer d'èxits...!), un Bacus d'allò més imponent, han conformat la tríade de preferències d'un servidor. No et recomane la seua visita perquè a hores d'ara d'elles només quedarà cendra salvífica, per purificadora, i amén.

En tenir temps, aquesta nit mateix, vaig a començar-ne la lectura. Hi ha dos punts que m'atreuen sobre tot: allò que refereix el "Muac", la falla menuda, guanyadora de tot el guanyable, i que em sembla d'una tendresa i factura fora mida, i els "Besos fets versos", l'explicació de la falla de les besades najordànica feta pel meu admirat Jesús I. Català junt a Ramon Pla. Hi ha altres articles que també m'inciten a la lectura, les "Besades de color violeta, Queer as falles: l'homosexualitat en el discurs de l'art faller" d'Alejandro Lagarda, i de segur que m'abellirà deixar-me caure per "El bes en el Tirant", de Juan Manuel Cacho Blecua. Una passada d'edició en què, afortunadament, descansar de les omnipresències, amb un disseny d'excepció i una agradositat a prova de coetets dels collons-que-no-deixen-ni-alenar-i-mera-que-a-mi-m'agrada-la-pòlvora-redell-la-inconsciència-de-tants-pares-que-només-es-realitzen-a-través-de-les-xorrades-dels-fills...