.

.
"I despullant, de dia, les hortes i els jardins,/ en premi de les teves volences sobiranes,/ tos temples ornaria de flamejants magranes/ que, ben ferides, llencen un xàfec de robins".

Els fruits saborosos.
Josep Carner.
.


.

.

diumenge, 20 de març de 2016

Cartell propi de la Setmana Santa...




Ontinyent, a Diumenge de Rams, vint de març de 2016.

Tal i com solen fer blogaires andalusos, pel general del sud, ací també he volgut fer-me cartell de Setmana Santa propi, sols pels meus blogs i els meus anars confusos.
Afortunat, aquest primer me'l signa un ver amic, Juanjo Alcaide, qui m'agafà i, sense llum ni cap andròmina més que la impaciència, em pillà i en un minut, renunci, em conclogué la sessió. Ja està, i ací el tenim, i ara te'l passe.... Al meu plantejament, només la frase de la Dansa de la Mort...

I que l'acompanyen versos. Els qui vaig ratllar ahir de l'Assumpció estant, ofec estant, absència sent, mentre baixaven una marededéu i jo trenava voltes...



Nadir enfront

Llenç estorat, temps enardit s'aclapa,
d'amagatall l'ombriu pren de l'ojiva,
i d'allí inert ou com forment s'arrapa.
Ceramicat, no el funyarà cap griva.

Corc sens fustam, bonior, desgest que escapa
a l'alçaprem del tròlec buit. Geniva
del mesc en sang, fals postissat fet grapa.
Truc, carta avall, ull al qüè que és lesiva.

Amb qui voldré no és pràctic fer-ne noces,
l'aire d'aljub et feny gest dissordat;
vinyal perir, verema que em desbrosses
en reposar l'absurd del refardat.
Trèmol terral que fas capir mes llosses,
no em lleixa el gest de ser-me soledat...

Sergi Gómez i Soler
Dissabte de Passió de 2016