.

.
"I despullant, de dia, les hortes i els jardins,/ en premi de les teves volences sobiranes,/ tos temples ornaria de flamejants magranes/ que, ben ferides, llencen un xàfec de robins".

Els fruits saborosos.
Josep Carner.
.


.

.

diumenge, 28 de febrer de 2016

Seixanta anys sols...





Bellreguard, a diumenge vint-i-huit de febrer de 2016.

No era un bon dia, però tothom estava ja fart que no fóra mai un bon dia.
Enmig de massa dols, ens hem reunit per commemorar els seixanta anys del Pas del Silenci, la Confraria de la Soledat de Bellreguard. Ja ho ha dit Àlex, el president, calia fer-ho. Per això hem aplaudit més, si calia. Ens hem emocionat amb l'emoció d'Àlex amb els absents recordats, amb els presents homenatjats. Jo m'he posat molt tendre quan li ha penjat al meu confrare Jorge Llin la medalla de plata que concediren graciosament a la meua confraria pròpia quan complírem els 400 anys. Que no se m'oblide que cal que li demane el text amb què la Junta Rectora bellreguardina ens atorgà el guardó; és tan bonic....
I a la fi, tot ha resultat d'allò més grat, com calia que fóra....



Les paraules d'Àlex, vinga amunt i avall en un discurs d'allò més sentit m'han semblat una completa metàfora del temps de calabruix que vivim aquells que ens donem en allò que fem. Espere que tinga sort i que els seus, que d'alguna manera també em són meus, vulguen ajudar a estirar. Hi ha molt de carro que arrossegar i el pedregal s'afona, que el terra és sorra només...

Els confrares de la Soledat d'Ontinyent que han representat l'entitat al dinar.

El dinar, ben bo. La conversa amable. I els desitjos que arribe la Setmana Santa, ben amples.
Tornaré prompte, vull viure alguna de les processons d'ací i, si pot ser, abraçar una amiga que passa dels pitjors tràngols. Hem aplaudit quan s'ha nomenat l'absència. L'estima, en ser vera, té aquestes coses, s'emparra i fruita meravelles...









1 comentari:

la Soledat de Bellreguard ha dit...

Gràcies, sempre, Sergi. Per la teua amistat i l'estima que ens transmets. Una sentida abraçada.