.

.
"Au, vinga, amunt, amunt!/ Obre els teus ulls i amunt!/ Puja a la barca amb el teu bagatge/, i recorda fer la vida teua!"

Tinc un clavell per tu.
Lluís Llach i Grande.
.


dimarts, 5 de gener de 2016

A les Burretes...





A les Burretes, amb temps i amb trellat. 
No hi ha espectacle millor a l'ombra de la nit de la Mariola per obrir la gana aquesta monàrquica que ens envairà aquests dies i que, ho sabem, ens durarà de Nadal a Sant Esteve... 


Tinc la sensació d'haver passat més dies aquests dies a Alcoi i a Cocentaina que no a ma casa. Però són això, sensacions... Potser és que m'ho he passat molt bé.... Amb el Tirisiti sobre tot. Ací està personificat. Mereix tot el meu aplaudiment, l'estimat titella...



I ací l'Auelo xotxero... fent el que s'espera del cara de putxero entre el públic infantil. Magistral!



I és que, realment, l'espectacle de les Burretes no té res de l'altre món... No? No! Però i l'ambient? I la gentada? I la il·lusió? I les cartes i la llum i els personatges i les danses i les músiques....???? Sobrava el vent, vitat? Quin convidat més inoportú!!! Podria haver vingut en el seu lloc el fred!!! Què no vaig estar a punt de perdre jo la meua gorra en el Viaducte, rebotons!

Però i eixa capacitat d'autoreinventar-se tan pròpia dels alcoians? Em va encantar que al darrere de la immensa caterva de cantants i sonadors de guitarretes de canya vinga la llet calenteta i el bou alenant, hi hagués un grapat de Negrets saludant els infants i fent-se fotos amb ells...  Com són de grans, xe!



Ai els patges i els Negrets. I pobretes meues les Burretes, la feinassa que fan, envoltats del terrabastall de gent vinga a abocar cartes a les sàries...


I vinga gent, i vinga burretes. No serà enguany el primer any que he pogut fotografiar-les?



 I com sempre, esplèndida arribada de l'Ambaixador Reial que, amb una dicció castellanoide poc adient ni convenient, anava soltant els renglons ratllats enguany per Vicent Argudo. M'ha agradat, i vos el passe a la fi d'aquest post. Disfruteu-lo. Els Reis ja estan ací. Que ens protegisquen a tots!