.

.
"Any empeny qui dia passa/ si no corre poc ni massa;/ que el passar no t’ha de doldre,/ el sol sap on s’ha de pondre./ Si vols prendre el meu avís:/ hora és de ser feliç".

Gnomon.

Sergi Gómez i Soler
.


dimecres, 30 de desembre de 2015

Torne a publicar...!

Ontinyent, diada del Tio de les Orelles de l'Any del Sedàs.






Encara acabe l'any amb noves publicacionetes...

Fa temps, quan jo tenia la impressió certa que un servidor era una editorial, vivia sempre, sempre, quatre mesos per davant de la realitat. I això, t'ho assegure, era una molèstia certíssima. Tothom celebrant Nadal i jo soterrant Jesucrist. En les comunions ja feia Moros i Cristians. Encara no acabaven les Ambaixades i jo ja escrivia felicitacions de Nadal... De les danses setembrenques ja parlava pel Corpus. Del Corpus mateix, feia cabal en la Quaresma. I la Vella Quaresma era dibuixada abans de Reis...

Per sort per a mi, aquella època la vaig acabar amb goig i amb clau.
Ara, però, m'hi he vist reflectit de nou, això sí, en miniatura.

La revista "Saó" acaba de publicar-me una ressenya que he ratllat a petició d'un admirat amic sobre el llibre "La religiositat d'un poble. Història de la Confraria del Silenci - Pas de la Soledat de Bellreguard", de José Torres Martínez i tret per Edicions 96. Un llibre que et recomane encaridament. El text meu, però, vos el passaré quan arribe la Quaresma. Ara, ja  he contat el perquè, preferisc que celebrem com cal el capdany...

L'altre text és més sorprenent, almenys per a mi. Què no m'han convidat enguany a escriure en el programa de les festes de Sant Antoni de l'Ermiteta d'Ontinyent? Sí, com ho escolteu! I a tal petició no anava a negar-me; no? La primera vegada que hi escric... Un text i unes fotos sobre la celebració santantònica a la Vall d'Albaida. El treuré per ací només passen els Reis i calga preparar-se per commemorar el sant de les barbes blanques i el porquet... Ara que ho pense, només no he publicat, jo, en un programa fester ontinyentí..., curiós és que siga el dels Reis d'Orient, amb tant com he escrit i escric d'ells i sobre ells (ara mateix, acabe d'entregar una mena de "ban reial" del què et parlaré properament...).