.

.
"Au, vinga, amunt, amunt!/ Obre els teus ulls i amunt!/ Puja a la barca amb el teu bagatge/, i recorda fer la vida teua!"

Tinc un clavell per tu.
Lluís Llach i Grande.
.


dissabte, 12 de desembre de 2015

Betlem del tio Carrasca 2015



Ontinyent, vespra de Santa Llúcia de 2015.

Ací teniu el logotip que representa enguany el meu Betlem.
Reflecteix el sedàs amb què identificaré aquest any. El vermell és per la sang que han vessat cor, ment i ulls...
A sobre d'ell, dues estilitzacions de les banderes nostra i castellano-lleonesa. I per què? Perque enguany retrem homenatge al poble del Camp de Mirra i a dues de les seues festivitats: el Tractat d'Almisrà (que acomplirà 40 anys l'any proper) i la tan nadalenca Festa dels Folls, que tant ha representat en aquesta orada vida meua.

Tractant-se, doncs, del Betlem, podreu esperar qualsevol cosa...

De nou he dubtat si començar-lo.
Hui he posat la primera pedra i veurem si em dóna temps d'acabar-lo. Això de viure tan lluny de casa passa factura en coses d'aquestes. És, però, precís fer-lo enguany. Vull sentir-me més jo que mai, i ho estic aconseguint... A la fi, encara acabaré agraint a aquest any l'haver estat tan esquerp. M'obre l'any proper a unes possibilitats tan amples que no hi haurà manera de tornar-me a engabiar. Tinc les ales esteses, a tall de grifó...

De moment, el meu nebot em demana que faça una cova del drac enmig de la plaça del Campet... Com que no estem per les exactituds ni les rigorositats, si l'hereu vol una cova i la vol amb tanta il·lusió, l'oncle li farà una cova, faltaria més...!