.

.

"-Seràs roure, seràs penya,/seràs mar esvalotat,/ seràs aire que s'ìnflama,/ seràs astre rutilant,/ seràs home sobre-home,/ perquè en tens la voluntat./ Correràs per monts i planes,/ per la terra, que és tan gran,/ muntat en cavall de flames/ que no se't cansarà mai./ El teu pas farà basarda/ com el pas del temporal./ Totes les veus de la terra/ cridaran al teu voltant./ Te diran ànima en pena/ com si fossis condemnat."

El Comte Arnau.

Joan Maragall.

.


dissabte, 7 de novembre de 2015

Quan un zero en conducta és una grandíssima nota...



Ontinyent, divendres 6 de novembre de 2015.

Bé sabeu que m'adore les titelles i que, malgrat tots els malgrats, i l'any passat amb la mala experiència de Benissoda va ser dels més malgrats de tots, faig per anar-hi.

La sorpresa del tothom que m'envolta és majúscula. Ah, però què és ja la Mostra de Titelles? I tant que sí... Si no s'ha fet propaganda! La mateixa que tots els anys, escassa i pobra. Però si jo m'he assabentat... Però perquè estàs a la que salta. No, que del meu poble m'entere de tan poques coses... Però les titelles són les titelles.

Arribem tard i si ens encantem, tard fem. Salude a una admirable dona. Seiem. I comença la funció.

Fosc.

I desseguida la meravella de tots els anys. La llum que es fa personatge, enguany història d'amor on supose que cadascú, per tan versàtil i sorprenentment intensa, hi enganxarà la seua pròpia... Jo ho vaig fer, entre badalls de cansament... Per més que, a la fi, vaig aplaudir fortament els artistes. Ho mereixien de debò. Quina capacitat mímica! Quina amplària de possibilitats belles les dels seus cossos joves i fortament empenyats en arrencar-nos l'aplaudiment amb ses gràcies de malabaristes del sentiment...



Si adore el teatre, m'aprecie més encara el dels gestos, el del silenci, el de la composició de caràcters a través del no-res més quotidià. Malgrat el meu cansament vital, vaig fruir de debò.

Un zero en conducta a la companyia. Espere que guanyen...

Ah, i per a fer-ho encara més gran. Tornaré...
Que puga contar-vos-ho...