.

.
"Algun dia m'alçaré/ des de la vall a la serra,/ de la serra al núvol blanc,/ del núvol blanc a l'estrella,/ de l'estrella a l'infinit/ que mon esperit sedeja".

Esperança.
Jacint Verdaguer.
.


.

.

divendres, 13 de novembre de 2015

Ja ha aparegut "El Llenguatge popular valencià"...



Ontinyent, divendres 13 de novembre de 2015.

Puix senyor, això va anar que era i no era que arribe a casa més carregat que una haca amb les albardes plenes i em trobe la bústia plena. En obrir aquella capsa de sorpreses, em trobe, ves per on, amb un paquetet de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua. "_Ai la mare d'Andreu", he pensat desseguida, perquè quan alguna cosa m'ha vingut d'aquella beata casa... I en obrir-ho, la sorpresa! Ja era hora, gent!, recontra també si vos ha costat! Les institucions aquestes...

Res, un goig. Les Actes de la Jornada sobre Llengua i Cultura Populars Valencianes que organitzaren ara fa un any a la Beneficència de València i en què vaig tindre la sort i el goig de participar amb una comunicació.

I res, que ahi està: Sergi Gómez i Soler. El Llenguatge de les festes de Moros i Cristians..., i al costadet d'obres que tenen una pinta excel·lent, com ara l'estudi que fa sant Àlvar Montferrer del llenguatge de les Gaiates i les Fogueres, Joan Seguí sobre l'etnologia i els oficis, Josep Lacreu sobre les varietats lingüístiques i l'expressió de la col·loquialitat... Prompte vaig a posar-me a llegir cosa bona... Voleu llegir vosaltres també? Només cal que pitgeu ací mateix per accedir directament a tan esperada (per mi) obra... 



.