.

.

LA MORT, CONTADA AL NEN DEL VEÏNAT

La Mort venia de vegades,
però mai no se'n volia anar,
car es trobava bé,
allò que es diu ben bé,
ja saps,
com tu quan surts al corral i jugues
amb els pollets i amb els conills
i agafes una pedra verda
i la trenques amb una pedra blanca
i et poses a plorar de sobte
perquè sí, sense cap moriu,
i com ningú no et fa cas
calles,
i després tornes a jugar
amb açò o amb allò...
Mai no se'n va anar, la Mort,
i es va quedar per a sempre amb nosaltres,
la Mort, ja sap.

Vicent Andrés Estellés.

.


dilluns, 2 de novembre de 2015

Aigua a la llavadora!

Bigastro, a 2 de novembre de 2015.

Si he escrit açò, que ja no ho sé, és perquè he arribat sa i estalvi a la meua "segona residència". Ha hagut algun moment en aquesta matinada d'ànimes que he arribat a dubtar si no deixaria difunt el cotxe i tiraria jo a peu, amb l'aigua per les pantorrilles, per poder eixir del tràngol.

En ma vida m'ha passat un cas com el cabàs d'aigua i vent de fa només una hora i mitja. Que m'ha tocat fer mans i mànegues per passar vora el Camp de Mirra, sense cap senyalització que m'aidara a seguir cap camí... Sort que en posar-me apegadet a un camió salvador he pogut arribar a la Canyada. El bon home de davant, a deu per hora és molt dir, anava traient quantitats industrials d'aigua embassada a aquell poble. Fins i tot a l'autovia, abans d'arribar a Saix, hi havia tolls de perill extrem.
Quines glopades perbocava el cel i amb quina fúria Èol me les feia arribar.
Semblava, talment, el jorn del Judici...

Però estic bé. Espereu que em mire per confirmar-ho. Sí. Jo, apuradet, escoltant el meu grup occità favorit i beneint el darrer canvi de fars que vaig tindre fa no res per a sort meua... He descobert que tinc un cotxe d'aquells valents. I com li estic d'agraït...

Per cert, sobre el títol d'aquest post... És que és una expressió jaculatòrica que juga a fer ironia amb aquella tradicional del "Lloc a la balladora!". Li la vaig escoltar a Martí Jover al concert de Cocentaina..., em va encantar!

1 comentari:

elSocarraet ha dit...

Puc confirmar això de l'últim paràgraf, que estava jo flipant al costat. De la resta... sabem que Sergi és un exagerat!