.

.
"Au, vinga, amunt, amunt!/ Obre els teus ulls i amunt!/ Puja a la barca amb el teu bagatge/, i recorda fer la vida teua!"

Tinc un clavell per tu.
Lluís Llach i Grande.
.


dissabte, 17 d’octubre de 2015

De Machado...




Ontinyent, a 17 d'octubre de 2015.

I quan passe per Cotlliure, quina vila tan bella...!, em cal entrar al cementeri per retre respecte al gran Antonio Machado. Aquesta vegada encara més motiu tenia: calia que fes un desgreuge per les paraules, literals, de la "guia turística" que soltà que acudir a la tomba era una tonteria. Jo, calent amb la seua nul·la professionalitat, vaig retronar amb tal crit que l'autobús es va sacsar i tot...

Bé, anècdotes curioses a banda. Una vegada davant la tomba, calia dir alguna cosa. No em vaig atrevir, però. Vaig dir mentalment aquella poesia seua que vaig aprendre de menut...


"Anoche cuando dormía 
soñé ¡bendita ilusión! 
que una fontana fluía 
dentro de mi corazón. 
Dí: ¿por qué acequia escondida, 
agua, vienes hasta mí, 
manantial de nueva vida 
en donde nunca bebí? 

Anoche cuando dormía 
soñé ¡bendita ilusión! 
que una colmena tenía 
dentro de mi corazón; 
y las doradas abejas 
iban fabricando en él, 
con las amarguras viejas, 
blanca cera y dulce miel. 

Anoche cuando dormía 
soñé ¡bendita ilusión! 
que un ardiente sol lucía 
dentro de mi corazón. 
Era ardiente porque daba 
calores de rojo hogar, 
y era sol porque alumbraba 
y porque hacía llorar. 

Anoche cuando dormía 
soñé ¡bendita ilusión! 
que era Dios lo que tenía 
dentro de mi corazón."

I em vaig emocionar...